Complizy

FAQ

Aanmelding

Via onze website vraag je eenvoudig jouw account aan. Klik op “Klant worden” en vul de gevraagde gegevens in. Jij geeft aan wanneer we je kunnen bellen om alles te bespreken. Na dit gesprek gaan wij direct voor jou aan de slag. Geen zorgen, je aanvraag is geheel vrijblijvend en je zit nergens aan vast.

Na akkoord op onze offerte kun je binnen 2 werkdagen gebruik maken van het Complizy systeem.

Je ontvangt van ons een inlogcode voor toegang tot het voor jouw organisatie gepersonaliseerde dashboard. Daarnaast ontvang je een unieke link die je naar je klanten kunt sturen zodat zij in kunnen loggen op het Complizy onboardingsportal.

Ja, ook je bestaande klanten kunnen met het Complizy portal gescreend en beoordeeld worden. Zij doorlopen de gehele onboarding. De manier waarop jouw bestaande klanten hiervoor benaderd worden, bepaal je zelf. Dit kan bijvoorbeeld door in één keer een geautomatiseerde e-mail met daarin de Complizy link naar al je klanten te sturen. Je kunt er echter ook voor kiezen je klanten hiervoor verspreid in tijd te benaderen of bij het volgende klantcontact. Jij kiest zelf de wijze die voor jouw bedrijfsvoering en vereisten het meest passend is.

De kosten van Complizy zijn o.a. afhankelijk van de branche waarin je bedrijf opereert en het aantal klanten dat je bedient. Wanneer we deze gegevens hebben, bespreken we tijdens de demo de bijbehorende kosten van onze dienstverlening.

Je kunt ons altijd per e-mail of chat bereiken via onze supportpagina op onze website. Je kunt ons ook direct e-mailen op info@complizy.nl. Mail je ons dan ontvang je binnen één werkdag reactie. Stel je je vraag via de chat dan is er altijd iemand online op werkdagen tussen 10.00 en 16.00. We beantwoorden de chat normaliter binnen 1 minuut.

Ja natuurlijk. Boek een demo via onze website en wij leiden je door het hele systeem.

Complizy incasseert maandelijks. Hiervoor geef je een SEPA machtiging af.

Inloggen

Je hebt een link ontvangen van jouw dienstverlener of waar jij je producten afneemt. Klik op deze link. In het pop up scherm wordt er naar je e-mailadres en je telefoonnummer gevraagd. Vul beiden in en druk op verzenden. Je ontvangt een code op je telefoon die je vervolgens in moet vullen. Zodra je dit hebt gedaan ben je ingelogd!

Het Complizy portal

Wij breiden de beschikbare talen in ons portal voortdurend uit. Momenteel ondersteunen wij Nederlands en Engels.

Wellicht dat dit mogelijk is, maar Complizy biedt hierin geen ondersteuning. Mocht je dit willen, dan zul je dit via je eigen IT team of softwareprovider moeten regelen.

Complizy heeft wereldwijd toegang tot officiële bedrijfsregisters. De dekking hiervan wordt voortdurend uitgebreid. Stuur een e-mail naar info@complizy.nl voor meer informatie over onze dekking van landen.

Ja, het Complizy portaal voert alle wettelijke benodigde checks uit en zoomt per branche in op de desbetreffende branche-risico’s. In de Wwft klantrapportage zijn alle vereiste documenten opgenomen, zodat je deze reproduceerbaar hebt.

Beschikbare documenten en informatie verschillen per land. Dit is afhankelijk van de wet- en regelgeving van dat specifieke land met betrekking tot publieke toegang tot dergelijke informatie en de vereisten om dergelijke informatie bij het vennootschapsregister in te dienen. Het eindrapport dat Complizy opstelt, omvat alle vereiste gegevens voor een KYC-onderzoek.

In sommige landen zullen handelsregisters geen gevoelige en/of niet alle gewenste informatie verstrekken, zoals bijv. aandeelhoudersgegevens. Soms kunnen wij deze informatie niet geautomatiseerd ophalen. In dat geval vraagt het Complizy portal aan jouw klant om de ontbrekende gegevens aan te vullen en eventuele bewijskrachtige documenten te uploaden.

De volgende checks worden uitgevoerd in het Complizy portal:

  • Status organisatie
  • Bestuurders, aandeelhouders en UBO’s
  • Datum van oprichting
  • Vaststelling en verificatie van de identiteiten
  • PEP(s)
  • Bad Press
  • Google check
  • Sancties

Complizy gebruikt een alles-in-één identiteitscontroleservice die het onboardingsproces voor jouw klant stroomlijnt. Dit garandeert de volledige naleving van de regelgeving en vermindert (identiteits)fraude. We doen dit met behulp van AI en de nieuwste detectietechnologieën:

  • Documentverificatie aan elkaar
  • Gezichtsherkenning of gezichtsherkenningstechnologie
  • Liveness Detection

Ja, we controleren bij onboarding alle geïdentificeerde bestuurders en aandeelhouders aan de hand van verschillende internationale sanctielijsten en PEP-register. Onze oplossing voert daarna standaard ook dagelijkse controles hierop uit om doorlopend due diligence uit te voeren in overeenstemming met interne of wettelijke verplichtingen.

Risicobeoordeling en onboarding?

Vanaf het inlogmoment kan jouw klant in 10 minuten onboarden. Dit lukt alleen als de automatische koppeling met het register in het desbetreffende land werkt en er geen risico verhogende factoren zijn.

Veiligheid

Alle wijzigingen in de algemene voorwaarden zullen op onze website worden geplaatst en als je klant bent, word je per e-mail op de hoogte gebracht.

Alle gegevens van onze klantenaccounts zijn gecodeerd en alle accounts zijn volledig van elkaar geïsoleerd. Wil je meer weten, raadpleeg dan onze privacy voorwaarden op onze website.

Voor de bescherming van de persoonsgegevens heeft Complizy de nodige technische en organisatorische maatregelen genomen conform artikel 32-1 GDPR. Deze beveiligingen beschermen onder andere tegen verlies, vernietiging, schade en tegen het voorkomen van ongeoorloofde of onrechtmatige verwerking of bekendmaking van de gegevens.

Complizy slaat gegevens op middels Amazon Web Services waarbij dataverbindingen en databases beveiligd zijn conform o.a. ISO 9001. De KYC-dataopslag wordt gedaan door gecertificeerde en GDPR-compliant partners.